|
Edukacja czytelniczo-medialna
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1917 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Temat : Wyszukiwanie informacji z wykorzystaniem różnych źródeł drukowanych i multimedialnych.
CELE LEKCJI:
Uczeń po lekcji powinien:
zapamiętać : a. jakie są rodzaje wydawnictw informacyjnych. b. co to są multimedia. c. zasady korzystania ze źródeł drukowanych i multimedialnych.
zrozumieć: a. znaczenie pojęć: źródło informacji, wydawnictwa informacji bezpośredniej, pośredniej, multimedia, encyklopedia multimedialna, słownik multimedialny. b. różnicę między wydawnictwami informacji bezpośredniej i pośredniej. c. różnicę między wydawnictwami drukowanymi a multimedialnymi.
umieć: a. wymienić rodzaje wydawnictw informacyjnych b. rozpoznać rodzaj źródła informacji. c. samodzielnie odszukać wskazane hasła.
CZAS: 2 jednostki lekcyjne
METODY: Eksponująca, pogadanka, warsztatowa, prezentacja
POMOCE DYDAKTYCZNE: Podręczny Słownik Języka Polskiego Encyklopedia Popularna PWN Encyklopedia Multimedialna PWN: Polskie Dzieje Multimedialny Słownik Języka Polskiego PWN przykładowa bibliografia komputer multimedialny
PRZEBIEG LEKCJI: 1. Wprowadzenie do tematu – podkreślenie konieczności ciągłego kształcenia i doskonalenia. 2. Podział źródeł informacji na bezpośrednie i pośrednie. 3. Ćwiczenia w wyszukiwaniu informacji w encyklopediach encyklopediach słownikach – praca w grupach: Grupa I – co oznacza słowo kulturysta, jak brzmi mianownik l. mn. Grupa II – odpowiedz, kiedy urodził się Ignacy Jan Paderewski. Grupa III – wyjaśnij pojęcie nacjonalista Grupa IV – co oznacza określenie tycjanowski i od czego pochodzi. Grupa V – podaj krótką informację o akcji „Burza” Grupa VI – podaj znaczenie słowa oskoma 4. Omówienie, w jaki sposób uczniowie dotarli do źródeł i jak z nich korzystali. 5. Zapisanie tematu: Wyszukiwanie informacji z wykorzystaniem różnych źródeł drukowanych i multimedialnych. 6. Podział wydawnictw informacji bezpośredniej na drukowane i multimedialne. 7. Objaśnienie terminu: multimedia. 8. Prezentacja Encyklopedii Multimedialnej PWN: Polskie Dzieje oraz Multimedialnego Słownika Języka Polskiego 9. Ćwiczenia w wyszukiwaniu informacji 10. Porównanie wydawnictw drukowanych i multimedialnych. 11. Praca domowa: uzupełnienie podanego tekstu Do wydawnictw informacji bezpośredniej należą:........ Do innych źródeł odsyłają wydawnictwa informacji.....czyli.... Wydawnictwa, w których łączy się różne techniki przekazu np. wideo, animację, tekst, grafikę, dźwięk nazywamy wydawnictwami........
opr. A. Nowicka-Grzęda nauczciel ZSG nr 1 Radomsko |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|